Search This Blog

Monday, January 17, 2011

S.A.H.A.B.A.T @ S.A.I.M

Erkkk!!... Alhamdulillah..kenyang mkn megi…seblum masuk tdo n iron baju..saje nk post entry baru…untuk bacaan sendiri jew… esok kelas stat 8am sampai 12pm..peh!! penat giler! Hari ni tak buat ape..bis je tutorial tadi terus blah ngn saim g mengSHOPPINGkan diri kat 1b..adalah jugak beli se due brg keperluan..xyah tau la kan…ok..beli2 brg jam 4 balik bilik…siap je mandi manda n bersembang  aktiviti wajib kami…tetiba pintu bilkku diketuk…tok…tok…tok… aku pun dengan situasi yang suspended pigi la bukak…Oh upe2nya saim ak.. “masuk2…” aku pelawa dia…
Sembang nye sembang…kawan ak yg dtg td cerita masalah dia kat aku n Iza…kami menjadi pendengar yang prihatin…dan sekaligus mlm itu kami diberi anugerah sebagai PENDENGAR SETIA…ermmm dengar2 masalah dia kdg2 aku pun sedih gak..tapi yg hanya mampu katakan “sabar”..InsyaALLAH semua akn kembali senyum…

Ak pun duk pikir gak..apa yang dialami sedikit sebayak perkara tu pernah kite alami gak kan…lumrah hidup manusia mang xakan lari dari masalah…kalau student ni byk sgt la masalahnye..masalah peribadi la…assgiment la…duit tak ckup la…dan masalah ngan sahabat…hah…perkataan yang aku nk highlight adalah SAHABAT.
Walau seburuk mane pun sahabat kite, kite kene respect n hargai diaorg…sebb dia sudi jd sahabat kite tu kira dah syukur kan.

Orang ckp kalau duk kat bumi ni..xleh sorg2..at least kene ade teman…see… teman adalah org terpenting lam senarai org2 yang penting lam idup kite..lau nk ckp kawan mang xterkira..tapi lam konteks “teman” lain lak citer dia…bg aku apa perkataan yang special tentang teman ni…dia adalah makhluk yang dicipta untuk kita…dalam hidup kita..mksud aku kat sini org yang paling rapat selepas famili. Teman ni terlalu istemewa..n bg aku teman adalah insan yg amat memahami dan boleh berkongsi apa masalah..dat is y ade ckp..ko la teman sehidup semati ak...

Teman… buruk mana pun ko (bia la ko xlawo pun..huhuhhu..guro je) punye pangai…tapi pada aku ko tetap terhebat..sebb ko ade mase nak spent ngn aku bile ak sunyi..bile gembira apakan lagi yer…hahaha. Lau nak ikut kan list teman terhebat n terbaikku ni ade la bape2 org yg tercalon..tapi xyah kasi tau la kan..sebb aku tau korg mesti tahu nye..hahaha..cume apa yang aku harap hubungan yang kite jalin skrg ni..akan terjalin untuk selama2 nya…Amin…

Buat pengetahuan korang takde ap yg aku mintak ngn korang selain korg maseh percaya n hargai aku selagi tu la aku percaya n hargai mung jugok..ak dop tahu guane nk idup lau adop saim..saim bgi aku mcm ayam KFC ngn Sos Cili..lau xdop dop sero org ate..huhuhuh. buruk baik pangai korg ..ak tetap sayang korg n aku tak pernah anggap…korg ni menyusahkan…

Apa yang aku harap dan doa cume…Semoga Kite Kekal Selamanya!!!
saya sayam anda semua...

2 comments:

  1. btol dh tu..
    wlaupun teman ni bnyk ktegori..
    tp die ttap yg trbaik sha..
    sbruk mne pom pe'ei prngai die tu die ttap teman kite xkire lah mse kite kcik ker mse kite dh tue ker die ttap teman kiter..
    sbb msti ade kenangan manis dn msam antr kite nge mreke..
    brtrime ksiah lah pde teman kite sbb die sudi jdi tman kite ktike ssah dn senang..
    jgn tgk yg bruk psal teman kite..
    tgk lah yg baik pde diri nye..
    hargai lah teman2 kite dan doa kan mreke brjaya didunia dan akhirat..aminn..

    ReplyDelete
  2. Amin..tol wa..aku sokom 200% penda hok mu ate tu...tu r teman ni org spesel kan..so..same2 kita hargai mereka...:)

    ReplyDelete