Search This Blog

Tuesday, January 25, 2011

S.S bukan Syok Sendiri

Assalamualaikum, Hai dan Selamat petang..setel semayg asar aku xtw nk wat pe..so…ngadap laptop aku ni..yg jadi teman setia ak..sambil dengor lagu Owl City…hehehe..ade mse sikit2 ni boleh la buat entry terbaru sebb dah dua hari aku tk update blog aku ni..sebb assignment yang kian datg mencurah..jadi…xleh la nk wat story sgt..tapi jgn bmbg aku akn try curi mase sikit kih3…nnt org ckp awal2 je semgt bila dah lame2 hampeh!!! Huhuhuh..

            Hurmm..standard la kan manusia…panas2 taik ayam…tapi ak tak nak la mcm tu..panas2 taik itik cukup la…mgkin 2 hari sbm ni jari aku mcm dah nk patah duk menaip assignment apatah lagi apbila bercampur dengn menaip komen di FB dan juga FB chat wahahahaha…berhantu la..pasni kene control..lau tak mang kene tukar jari baru la nampaknye…hisshhh..bukan seng nak dapt jari..bukan ade jual kat kedai pun..ni anugerah dan pemberian TUHAN jadi gune seelok2 dan sebagus2 nya…

Bile dah duk  menaip mula la aku rase cam nk menaip lame2 huhuhuhu…story hari ni aku nk tulis pasal kawan ak yang aku duk salu bls FB chat tu..sampi kren jari jemari ak..hahaha..yg lawaknye…mang lawak la lau ko sembg ngn dia…lau buat perbandingn tu mang dahsyat dan tak masuk akal terus kah3…story2 jugak kan..so aku gtau la dia punye background ckit…dia ni sebenornye..kawan aku mase sekolah rendah ag…cume dia duk kg lain je..tapi zaman sekolah rendah tu mang kami kawan cume mase sekolah menengah sempat sampi form 3 je..pas tu dia pegi teknik..kat Muadzam la lau tak salah aku…tapi bila dah habes SPM..dia dtg balik sekolah ak..sambg lower 6 sbm dia pegi kolej..hahaha…pastu mang kami tak jumpa..alih2 jumpa kat fb..plak..bile dah jumpa mcm2 la duk ungkit…

            Korang tau..kawan aku ni spesis pelik sikit…bile dah kami duk ungkit citer sal dia ni..mulelah kua satu cite..pas tu citer lain…yang aku tak boleh nk lupa ad ke dia ni g menipu aku..lau aku sorg takpe…ni libatkan ayah aku sekali…cehh..korang nk tau tak story dia macm mana…..ok… ni aku nk citer..kes ni..sebnornye berlaku seingat aku..mase tu sekolah menengah la…lau tak silap lam tingkatn 3 atau 2 mcm tu la…mase tu petang aku rase..mgkin Jumaat la kot cos mase tu cuti..duk2 syok ak ngah layan tv tiba2 tepun umah aku bnyi..dulu..kan pakai tepun umah je…pastu angkat2…upenya ade org col aku..pastu aku dengn lagak ayunya pi la jawab col aku..yang aku terkejut nye ape..kawan ak ni col..lagi buat aku terkejut bila dia cakap.. “Sha…mu tau x umah Amy terbakor???” aku pun kaget la..bile dgr bite tu..ye la…kan..lau kau pun aku ase mcm tu jugak..lagi menambahkan kekagetan aku tu lagi bila dia gtau “asap kelum Sha mase ak g tengok umah ye td!!!” aku ni ape lagi..mula lah tanye..ye x ni…jgn tipu..dia pulak mengiyakan…dia ckp lau xcaye pi la col Amy..ak ckp ok2 jab g aku col Amy…so pas je letak gagang tepun tu aku mulalah dial umah Amy..tapi yang hanginnya tak der org angkat..dan kejadian itu membuat kan aku lebih bimbang dan sangsi la..takut2 umah Amy tu betol2 terbakor…ye la..xangkat col..kerisauan melanda..aku bukan ape..lau bab2 kawan ni sensitive sikit…so..aku dengn tak puas hatinya..aku gtau la ayah aku pasal kes ni..kebetulan la pulak ayah aku tu kenal arwah ayah Amy..mak dia apatah lagi..umah dia??? Lagi la kenl…so..bile dah aku story kat ayah aku ckap..umah kawan ak hak ni trbakar..ayah aku dengn drastiknye mengambil langkah…dengn menyetat enjim motosikal KRISS nya..lalu menuju ke rumah Amy…sampai je rumah Amy..(sebagaimana yang diceritakan oleh bapak aku) ayah aku tnya la “ rumah terbako ke??"…pastu mak Amy keluar dengan riangnye… “ mane ade..xdop la..x terbako2 la…bakpe Pok Wel tanye g2”…so ayah aku gtau la kat  mak Amy ni… “ x lah..tadi kawan ank tepun, kata umah terbako”…pehh!!!! Kuang hajor...upe2 nye tu ade la perkhabaran palsu..so..ayah aku pun menyetat motor dan balik ke pangkuan keluarga tersayang..aku ni dengan perasaan cemasnya..terus meluru dan tanye la ayah aku..betol ke idak bnda tu..ayah aku dengn nada hampehnya.. “xterbako2 la..kawan mu tu tipu...”..Grrrr...aku ape lagi perasaan panas membuak2 tapi aku simpan..ilek2 nnt kat sekolah kena la mu...So, bile dah sekolah bukak..aku pun ape lagi..pegi la serang kawan aku ni..ceh!! menipu rupanya ko..ko ingt best ke kna tipu tu...yang paling tak best nye..ayah aku sekali terlibat dalam kes ni...dia???.. korang tau dia buatpe..lagi gelakkan kan aku ade lah...kureng asam punye membe...kesian kat En. Ismail bin Ali a.k.a ayah ak...tak pasal2 kene tipu sekali..xpe2 jaga la ko...
 macm ni lah kot rupe asap kat umah Amy
            Aku ingat sampai setakat tu je dia tipu aku...disebb kan kami lost contct mase form 3 tu..so, kami tak contact la..lau contact nescaya aku kene tipu lagi...lame jgk lah tak berhubung..ehhh..tetibe tahun 2009 dia col aku..dia ckp ambik no ak ngn Amy...mase tu kami sembg2 biase je la..sampai lah satu saat...kawan2 aku hak len ni duk sms aku..duk tanye ak..dia ckp kawan ak hak ni dah kawen..aku pun kehairanan la..aku ckp sbm ni dia duk tepun ak..xde la pulak dia ckp dia kawen..tp yang peliknye..semua kawan aku ckp dia ni dah kawen...ak pun...percaya la..benda baik ni..kita doakan la ye...so..samapilah satu tahap tu..bile dia col aku..dia ckp la...yang dia ni dah kawen..aku pun nk  mintak bukti la..aku kate lau ko dah kawen mane buktinye...pastu dia kate..jab ag aku sent mms gambo ank aku..ok...pastu beberapa minit kemudian...sampai lah mms... gambar dia ngn anak dia..aku pun ucap tahniah la..dah kawen pun kawan aku..siap dah ade bayi..huhuhu..jadi, ak ni nk meyebarkan lah perkhabarn gembira ni kat kawan2 aku yg lain..aku pun pegi la forward mms tu kat kawan2 aku yang len..konklusinya..sah la dia dah kawen kan...jdi tamatlah di situ..aku pun happy je la dgr kawan aku ni bahagia..hurmmm...bile dah setel hal dia kawen..maka kami pun ilang la rase sangsi nye...tapi..aku lebih heran..bile mlm2 bute dia col ak..ak ni takut gak nk jawab takut bini dai marah..eh..bila ak angkat..aku duk sembg2 ngn dia..aku pun tnye la..bini ko tak marah ke ko tepun ak mlm2..pastu dia ckp bini dia ok...ade je tdur kat sebelah dia <-- peh!! Ayat koyal...owhh..aku ni ok je la..lau kena marh bukan ak...dia la..gatai sgt duk tepun org...aikkk!!! yang buat aku heran,esok tu tepun aku lagi..aku tanye suklan yg sama...bini ko tak marah??? Dia pun gtau..tak pe bini aku ade kat kg ngah pantang..kan baru beranok..ooo..ak tnye dia..ko tak blik sekali ke..dia ckap tak..xpe bini dia duk umah dia sendiri kat Perak..lagi pun aku ade kije skrang..owhh ok la.. kan....
            koyalan nye..yang bajet dia berkahwin....aduiiii
            Kejadian ni masa aku cuti sem...bila dah balik kolej aku..aku jumpa la kawan lame ak...duk tak jauh umah dr dia ni..so, aku tnyelah kawan ak ni... “mu tau x...****** ni dah kawen????.....kawan aku dengn mata nye yg bulat terus membuat statement yg agak  maut.. “mane ade kawen..baru ni ak tgk..ade kg..duk bela itik..lau ye kawen mesti aku tau dah...” ye x???!!!!!!! Pehhh!!!! Untuk kesekian kalinya..aku di tipu kali kedua....penipuan yang amat menjadi!!!!! Lam mang dah bergelora la..aku pun dengan sikap tidak puas hatinya...aku pun terus menSMS kawan2 aku yg lain bg tau perkara sebenar....hahahaha..tapi yg best nye sib baik aku dah forward mms sal gambar dia dengan bayi olok2 nye itu..nah kau..padan muke!!!! Hahahaha....bile dah tersebar sal perkara palsu ni..mule lah dia ni nk menjernihkan keadaan yang telah keruh itu..dengan mengaku yang dia ni blum kawen..dan bayi itu adaah anak saudara nya...hahahahhah...kawan2 aku yg dah kene tipu tu apa lagi..pegi la serang dia..mcm la kami duk ckap...ko ni mang lah..suke nipu..aduiyai..bab nikoh kawen plok tu...bab2 sensitif macm ni jgn wat gurauan adui la....

             sama sekali lelaki dia tas ini bukan dia dan lelaki ini tidak pernah mnggunakan telefon yang dipakainya itu..untuk menipu kawan2 nye....

          Mgkin mendapat tentangn yang hebt dari kawan2 seangkatan..aku rase..dia mai keinsafan dah..tak  menipu dah lagi...yg paling baguihnya..sekrg ni pandai dah ceramah n nasehat kan kawan..Alhamdulillah lah sebb dah sedor diri...S.S betul la ko nu...S.S tu bukn syok sendiri tapi S.S tu Shawal Sulong..nama sebenar makhluk ni...adui la...sib baik sekrg ko dah jadi org...dah kerja bagus2...mjur la kau ni tak jadi penipu tegar sepanjag hayat..lau tak tau la ak nk ckp ape Shawal eh.....hurmmm....aduii..tapi yang aku mintak salu la wat lawak sebb lawak ko tu leh wat kite org gelak sampai tak kering gusi...bila dah kering terpaksa lak kami basahkan ngn air...hurmmmmm..tapi bru ni..ade la plak ye duk mengajor aku..suh korek idung gune kemuncup..aduiinaaa..kenapa ko ingt aku lembu ke Shawal..aduii la..upenya maseh tak berubah ag..sikap lebong ko tu..hahaha tapi aku tahu tu satu gurauan dan lawak walaupun tidak berapa melampau..sebb sebm ni dah byk aku kne tipu ngn ko..so, bnda yg tadi aku ambik sbg lawak ko je la...hahahah... Aku nk nasihat kan ko ni...lain kali jgn menipu lagi la..kesian kat org...ko ni.....
 Motor nye adalah seperti ini..tetapi motor di atas bukan la motornya
p/s: Yamaha Sukan

p/s: Tipu2 ni boleh...tapi jgn la melebih2 sampai libatkan nyawa org..ahhahaha...Shawal..aku harap mu balik la ke jalan yang lurus dan lebih afdhal..hehehe...nengum!!! =)

5 comments:

  1. huhuhu:-(..
    dgn sedih dn kesalnye aku mntak maaf nge mu sha trutamanye dan kwan2 yg lain jgk...
    mse tu xdop nape pom dlm pale otok aku ning..cme niat nk brgurau jer..tp aku thu mmg sloh aku nk wat mcm ne nawok tu mri dngn spontan jer dlm pale otok aku dn kuar dri mulut aku nim..
    tp lenim aku nk mntok maaf semue nye nge kwan2 dn ayah aisha..klu smpat aku nk jmpe ayah mu sha mntk maaf..skrang alhamdulillah aku rse smue tu buang mse aku jer..bkn bulih nape pom..dosa adelah..
    aku nk mntak maaf semue nye...
    lain kali aku dop nawok doh...tp mse tu niat nk brgurau je...tp maybe lebih sngt kot grauan aku tu..aku mntok maaf skali lgi..ape2 pom aku suke crite ni wlaupom malu kan diri aku sndiri tp bnyok pngajaran untuk aku..bler diungkit kan crite ni aku malu sndiri aku xboh nawok lagi lpas ni..aminn...tq aisha wahida bt. ismail...

    ReplyDelete
  2. wal...aku bukn suruh mu sedih..hahahaha dekpun mu gak...hahaah tau mase mude kite wahi wat gurau2 aku ok je...tapi gok..mari teringt tobat la ak suke sorg wa...nakal la..hahaha..mg jgn marah..saje teringt kngan..kah3 :P

    ReplyDelete
  3. hahaha..sawa wat sensetip pulok..aku smbil bce smbil tersengeh....lucu la...kedu2 kejadian di atas aku terlibat sama..22 kes aku kene..hampeh!!hoho

    ReplyDelete
  4. dop sedih2 pom sha/emi..
    aku mri malu diri klu igt..
    hahahahaha..

    ReplyDelete
  5. tu ate mi..parok la swal men ke kite..wahahaha mjur mari insaf leni..lau dop pha bile ye nk wat kije g2 ag..kakaka..sawal2

    ReplyDelete